niedziela, 3 lutego 2013

Ciasto-tort mocno czekoladowe z masłem orzechowym

Tak jak zapowiadałam przedstawiam Wam dzisiaj przepis na ciasto czekoladowe z masłem orzechowym :) Pełniło ono dzisiaj funkcję tortu na urodzinach mojego brata. A ja sama zgłosiłam się jako ochotnik do pieczenia. W końcu kiedy u mnie w domu nie jemy słodyczy ostatnio nie mam zbyt dużo okazji do pieczenia, a bardzo to lubię.





Jak takie ciasto przygotować?

Najpierw pieczemy ciasto.

SKŁAD:

  • 1,5 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 0,75 kostki masła
  • ok. 10 dag masła orzechowego
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 0,75 szklanki mąki
  • 1 łyżka kakao
  • 0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • tłuszcz do wysmarowania blachy
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Czekoladę wraz z masłem rozpuścić w kąpieli wodnej. Po przestygnięciu dodać kolejno cukier puder, jajka, mąkę z proszkiem do pieczenia i kakao. Na koniec wmiksować masło orzechowe. Przelać do okrągłej formy wysmarowanej tłuszczem. Piec w 160 stopniach przez około pół godziny.

Teraz pora na krem z masła orzechowego.

SKŁAD:
  • ok. 0,75 kostki masła w temperaturze pokojowej
  • ok. 23 dag masła orzechowego
  • 0,25 szklanki cukru pudru
  • 2 łyżki mleka
 SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Wszystkie składniki porządnie zmiksować.

Teraz złożymy ciasto w smaczną całość.
Upieczone i wystudzone ciasto kroimy na dwie warstwy. Na spodnią nakładamy cały krem z masła orzechowego, następnie przykrywamy drugą warstwą. Na wierzch wylewamy polewę czekoladową (1 tabliczka czekolady mlecznej, 0,5 tabliczki gorzkiej, mleko dawkujemy aby uzyskać dobrą konsystencję - wszystko to mieszamy w kąpieli wodnej). Ozdabiamy orzeszkami solonymi :)



Ciasto jest pyszne, dość wytrawne i syte, na pewno kaloryczne, ale szczerze polecam. Połączyłam tu dwa przepisy i lekko je zmodyfikowałam. Smacznego!


Przepraszam Was za jakość zdjęć. Ja niestety fotografem nie jestem, trochę techniki i Gosia się gubi. Wybaczcie, niedługo wróci nadworny fotograf ;)

1 komentarz: